Home Finance České aerolinie jako první přistály s Boeingem 737 MAX na Antarktidě

České aerolinie jako první přistály s Boeingem 737 MAX na Antarktidě

0
/Iceberg floats in Andord Bay on Graham Land, Antarctic in November

Let přepravoval členy Norského polárního institutu na jejich základnu.

Let z Osla si objednala společnost Aircontact pro dopravu členů Norského polárního institutu na jejich základnu za polárním kruhem.

Dnes o tom dopravce informoval v tiskové zprávě. Další let je naplánován na začátek února.

15 680 kilometrů

Samotný let na Troll Airfield v severním cípu Antarktidy byl podle společnosti bez komplikací.

Boeing 737 MAX vzlétl z Osla a po mezipřistání Kapském městě zamířil na Antarktidu. Poslední část cesty trvala šest hodin.

Letadlo prolétlo 15 680 kilometrů. Na Antarktidě strávilo přibližně dvě hodiny, poté se opět přes Kapské město vrátilo do Norska.

Na Antarktidě využilo letadlo tamní dráhu vybudovanou v ledovci v nadmořské výšce 1 232 metrů. Ledem pokrytá dráha je tři tisíce metrů dlouhá a 60 metrů široká.

Přistávací plochu předtím prověřili pracovníci Norského polárního institutu, přičemž povrch speciálně upravili, aby mohlo letadlo bezpečně přistát a vzlétnout.

Polární obleky pro celou posádku

Posádka dostávala během letu zprávy o počasí a způsobilosti letiště. Počasí společnost sledovala již pět dní dopředu.

Aerolinie vyslaly specializovanou posádku tvořenou třemi zkušenými kapitány. Tomáš Nevole, Jan Šťastný a Lubomír Malík absolvovali před cestou speciální výcvik. „Na takový let je třeba se důkladně připravit,“ řekl Nevole.

Samotný letoun byl vybaven soupravami pro přežití včetně polárních obleků pro celou posádku. Na palubě byly také některé důležité náhradní díly.

Výzkumná stanice Troll Research Station, kterou provozuje Norský polární institut, leží 235 kilometrů od moře ve východní části Pobřeží princezny Marthy v Zemi královny Maud v Antarktidě. Věnuje se monitorování životního prostředí a klimatu, vědeckému výzkumu i mapování.

NO COMMENTS

Exit mobile version